För att underlätta driftstarten efter övergången till nya SWINX Online 2.0 behöver vi en del kompletterande företagsuppgifter. Så jag vore tacksam om du har möjlighet att fylla i denna bifogad Excel-fil och returnera den till SWINX.

Konvertering av befintlig databas

När vi fått tillbaka dessa uppgifter startar vi upp övergångsprocessen och ca 5 dagar innan planerad leveransdatum kontaktar vi er för att definitivboka dag och tid för hämtning av SWINX-databasen (som ska konverteras till det nya formatet). När vi hämtat databasen så ska ni inte längre arbeta i den gamla versionen. Det är bra om ni kört igenom så mycket som möjligt av fakturorna innan dess, helst ska det inte ligga några öppna fakturor kvar i distribuerade-mappen.

Inloggning och epost-adress

När konverteringen är klar och fakturorna ligger i den nya molnlösningen kommer ni att få ett mail med era inloggningsuppgifter samt epost-adressen dit era fakturor skickas för tolkning i fortsättningen. Vi kommer även att boka tid för en programgenomgång i samband med detta.

Önskad leveransdatum

Vilken datum skulle passa er för övergången? Tacksam för återkoppling om önskad datum så snart som möjligt.

 Web-utbildning

Som ett led i förberedelserna för att arbeta i nya SWINX Online 2.0 och om ni inte gjort det redan, så är det bra att titta igenom web-utbildningen som med korta filmklipp visar de olika momenten för fakturahanteringen:

https://sway.office.com/kLteKk7xVBbZbu0Q

 Den nya programlicensen ersätter den tidigare, så ni kommer inte att ha dubbla licensavgifter. Om det finns något kvar förbetalt för den gamla licensen, så räknas det av på fakturan för den nya licensen.